Zastrzeżenie nazwy i logo firmy – dlaczego warto?

Po zarejestrowaniu nazwy czy logo firmy, uzyskuje się wyłączne prawo do posługiwania się tym znakiem. To potężne narzędzie w walce z nieuczciwą konkurencją - jeśli ktoś naruszy prawa do chronionego znaku, poniesie prawne konsekwencje. Zastrzeżona marka oznacza większy prestiż przedsiębiorstwa, budzi zaufanie i pomaga budować wizerunek. Znak towarowy należy zgłosić do Urzędu Patentowego, po uprzednim sprawdzeniu, czy nie narusza on praw osób trzecich. Złożenie takiego wniosku wiąże się z koniecznością uiszczenia jednorazowej opłaty zgłoszeniowej (450 zł w przypadku jednej klasy towarowej). Jeśli procedura zakończy się powodzeniem, otrzymuje się prawo do wyłączności. Konieczne będzie też zapłacenie, za trwający 10 lat okres ochronny (400 zł za każdą klasę towarową).
ochrona logo

Zastrzeżenie nazwy i logo firmy to skuteczny sposób na ochronę przed nieuczciwą konkurencją. Jeśli nie chcesz, by ktoś inny posługiwał się wymyśloną przez Ciebie marką, zarejestruj związane z nią znaki w Urzędzie Patentowym. Sprawdź, dlaczego to takie ważne!

ZASTRZEŻENIE NAZWY PRODUKTU CZY FIRMY — DLACZEGO WARTO?

Nazwa firmy, logo bądź nazwa produktu to kluczowe elementy budowania wizerunku marki. To na nich bazuje strategia identyfikacji wizualnej, to te elementy starasz się rozreklamować podczas akcji promocyjnych — ponieważ mają sprawić, że Twoja marka będzie rozpoznawalna. Wykorzystanie ich przez konkurencyjną firmę może okazać się początkiem poważnych problemów i spowodować straty finansowe oraz utratę zaufania do marki. Po zarejestrowaniu nazwy czy logo uzyskujesz wyłączne prawo do posługiwania się tym znakiem. To potężne narzędzie w walce z nieuczciwą konkurencją — jeśli ktoś naruszy Twoje prawa do chronionego znaku, poniesie prawne konsekwencje. Zastrzeżona marka oznacza też większy prestiż przedsiębiorstwa, budzi zaufanie i pomaga budować wizerunek. Pamiętaj również, że na znaku towarowym możesz w przyszłości zarobić.

JAK WYGLĄDA ZASTRZEŻENIE NAZWY FIRMY I LOGO?

Zastrzeżenie nazwy firmy, logo czy nazwy produktu polega na zarejestrowaniu takiego dobra intelektualnego w Urzędzie Patentowym. Ten rodzaj dobra nazywany jest znakiem towarowym — może on obejmować wszystkie oznaczenia możliwe do przedstawienia w sposób graficzny, służące do identyfikacji marki lub jej produktów czy usług. Są to zatem zarówno symbole i rysunki, jak i wyrazy, a nawet wzory opakowania. Znak towarowy należy zgłosić do Urzędu Patentowego, po uprzednim sprawdzeniu, czy nie narusza on praw osób trzecich. Złożenie takiego wniosku wiąże się z koniecznością uiszczenia jednorazowej opłaty zgłoszeniowej (450 zł w przypadku jednej klasy towarowej). Jeśli procedura zakończy się powodzeniem, otrzymasz prawo do wyłączności. Konieczne będzie też zapłacenie za trwający 10 lat okres ochronny (400 zł za każdą klasę towarową).

CZY MOŻLIWE JEST ZASTRZEŻENIE NAZWY I LOGO FIRMY JEDNOCZEŚNIE?

Zgłoszenie znaku towarowego wiąże się z opłatami, dlatego wiele osób zastanawia się, czy można w jednym wniosku dokonać jednocześnie zgłoszenia nazwy i logo firmy. Niestety, zasady są proste — musisz wybrać konkretną formę zgłaszanego znaku np. słowną (nazwa) lub słowno-graficzną (logo). Warto zastanowić się, co będzie bardziej korzystne w Twojej sytuacji — weź pod uwagę np. swoją strategię reklamową, grupę docelową czy działania konkurencji.